Temel CorelDraw Dersi

Grafik hayatımızın her yerine her dalına girmiş durumda gerek yiyecek paketlerinden evinizde kullandığınız herhangi bir ürüne sitelerin logolarına kadar tüm bu ürünler grafikerlerden çıkıyor. Oldukça geniş bir meslek kapısı olan Grafikerlik birçok iş yapabiliyor. Sizlerde grafikerlerin yaptıkları işlerin bir kısmını yapabilirsiniz. Hemde 1 saatlik bir ders ile. Kendi tasarımlarınızı vektörel çizim olarak yapabilir, afiş, kutu tasarımı, kurumsal kimlik gibi çok gerekli çalışmaları bir saatlik bir eğitim ile gerçekleştirebilirsiniz.

NOT: Aşağıdaki CorelDraw eğitim yazısı resimli bir şekilde pdf olarak indirilebilir. Veya sitemizden resimsiz olarak okunabilir. CorelDraw.pdf indir


CORELDRAW DERS NOTLARI

CORELDRAW

Coreldraw programı da Freehand programı gibi Vektörel ( Çizgisel ) bir programdır.
Coreldraw’ın tercih edilmesinin sebebi programın kullanım kolaylığı ve çok yönlü oluşudur. Vektörel programlarda çalışmalar çizgi ve şekillerin matematiksel bir formüle uyarak boşlukta bir araya gelmesinden oluşur.
Görüntü kalitesi diye bir şey söz konusu değildir. Yaptığımız çalışmaya büyültme ve küçültme uyguladığımızda hiçbir görüntü kaybına uğramaz. Başka bir değişle Vektörel ortamda hazırlanmış bir çalışmayı sonsuza kadar büyütebiliriz.
Vektörel programlarda esas olan çizgidir. Bu çizgiyi bakır bir tele benzetebiliriz.
Çalışma bu telin eğilip bükülmesi döndürülmesi kıvrılması ve ilave olarak boyutlarının değiştirilmesiyle oluşur.

YENİ SAYFA AÇMAK


Coreldraw programında yeni sayfa açmak için File menüsünden New (Ctrl + N) seçenekleri kullanılır.



1
ARAÇ ÇUBUKLARI

Coreldraw programında araç çubuklarına;
Window menüsünden Toolbars seçeneğinin içinde olan Toolbox diyerek ulaşabiliriz.

SAYFA EBATLARINI AYARLAMA


Coreldraw programı sayfayı ilk açtığımızda programın standardı olan A4 boyutlarında açacaktır.

Sayfa ebatlarını değiştirebilmemiz için;

Window menüsünden Toolbars bölümünün içinde olan Property Bar seçeneğini aktif hale getirmeliyiz.

Ekranımızın üst bölümüne gelen Property Bar menüsünün özelliği;

Hangi aracı kullanıyorsak o araçla ilgili özellikleri içeren bir menü haline dönüşmesidir.
Sayfayı ilk açtığımızda Property Bar sayfa ebatlarını değiştirebileceğimiz bir menü halindedir.





2
SAYFAYI AÇTIKTAN SONRA İHTİYAÇ DUYACAĞIMIZ BİR DİĞER MENÜDE;


Window – Toolbars – Standart menüsüdür.
Standart menüsünde %100 olarak görünen bölüm ( zoom levels ) vardır.

Bu bölümden sayfamızı % lik değerlerle yakınlaştırıp uzaklaştırabiliriz. Sayfamızı ekrana tam olarak ortalamak istiyorsak Zoom Levels bölümünden To Page dememiz gerekir.

                                                             
SAYFAYA RESİM ÇAĞIRMA

Coreldraw programında sayfamızın içine resim alımı işlemini File – Import ( Ctrl + I ) ile gerçekleştiriyoruz.

 PICK TOOL

1-      Seçer
2-      Taşır
3-      Büyültüp – küçültür
4-      Seçileni mousenin sol tuşu ile taşırken sağ klik yaparsak kopyalar.
5-      Seçilenin üzerinde bir kez daha tıkladığımızda Freetransform imleci halini alır 360 derece döndürür.
6-      Birden fazla objeyi seçtiğimizde grup halinde taşır.

Birden Fazla Objeyi Seçebilmek İçin;
1-      Shift tuşuna basılı tutarak işlem yapabiliriz.
2-      Seçmek istediğimiz objeleri Pick Tool ile hayali bir kare içine alarak seçebiliriz.
3-      Ctrl + A ile sayfadaki her şeyi bir anda seçebiliriz.

Bütün programlarda olduğu gibi Coreldraw programında da herhangi bir objeye ya da resme işlem yapabilmemiz için seçili olması şarttır. Coreldraw programın da seçim aracı olarak kullandığımız araç Pick aracıdır.                                                    3


RECTANGLE TOOL
Hazır kare yada dikdörtgen şeklinin çizilebildiği araçtır. Ctrl tuşuna basarak çizildiğinde tam bir kare şekli elde edilebilir.


Rectangle aracını seçtiğimizde Property Bar Rectangle’nin özelliklerini içeren bir menü haline dönüşür. Bu menüden çizdiğimiz şeklin boyutlarını, sayfaya göre durduğu yeri ve köşe açılarını ayarlayabiliriz.

Köşe açılarını ayarlarken hemen yan tarafında bulunan kilit işareti kapalı ise tüm kenarlar aynı anda hareket eder, açık ise her köşeye ayrı ayrı değer verilebilir.


ELIPS TOOL

Hazır elips şeklinin çizilebildiği araçtır. Crtl tuşuna basarak çizildiğinde tam bir daire şeklini çizmiş oluruz.


Elips aracını seçtiğimizde Property Bar elipsin özelliklerini içeren bir menü haline dönüşür ve bu menüden elipsin özelliklerini değiştirebiliriz.

RENK PALETİ

Coreldraw programında renk dolgusu verebilmenin en kısa yolu ekranımızın sağına getirdiğimiz renk paletini kullanmaktır. Renk paletlerini;

Window – Color Palette bölümünden çıkartabiliriz.

Color Palette’nin içinde birçok renk paleti vardır. Tavsiye ettiğimiz renk paleti;
”Default CMYK Palette” dir.
4
Çünkü CMYK çıkış alımı sırasında en sık kullanılan renk modudur. Bu sebeple ekranda çalıştığımız renk moduyla çıkışta alınacak renk modunun uyması gerekir.

CMYK – Cyan: Mavi, Magenta: Pembeye bakan kırmızı, Yellow: Sarı, Karen: Siyah


İÇ DOLGU VE DIŞ ÇİZGİ RENGİ VERME

Seçili olan objenin içine renk dolgusu verebilmek için ekranımıza getirdiğimiz renk paletini kullanırız.

İstediğimiz rengin üzerine gidip Mouse ile sol klik yaparsak objenin içine renk doldurmuş oluruz.

Dış çizgi rengini ise yine istediğimiz rengin üzerine gidip Mouse ile sağ klik yaparak veriyoruz.

Objeleri boyayabilmemiz için uçlarının kapalı olması gerekmektedir. Uçları açık objeleri renklendirebilmek için ise;

Tools – Options ( Ctrl + J ) – Document – General: Fill Open Curves seçeneği işaretli olmalıdır.

BAZI KISA YOLLAR
Programlarda çoğunlukla işimizi kolaylaştırabilmek için bazı kısa yollar vardır. Bunlardan birkaçı;
Ctrl + Z: Geri alır.
Ctrl + Shift + Z: İleri alır.
F2: Tek sefer işlem yapabileceğimiz Zoom ( Büyüteç ) aracını çıkartır.
F3: Ekranı uzaklaştırır.
F4: Bütün çalışmaları ekrana ortalar.
Shift + F2: Sadece seçilen çalışmayı ekrana ortalar.
+ : Seçilen objeden üzerine bir tane daha kopyalar.
5
Geri Alma Sayısını Arttırabilmek İçin;

Tools – Options – Workspace – General: Regular değerini arttırmamız gerekir.




ZOOM TOOL

Ekranımızdaki sayfayı yakınlaştırmak ya da uzaklaştırmak için kullanılan araçtır.
Mousenin sol tuşunu kullanarak yakınlaştırabilir, sağ tuşu ile de uzaklaştırabiliriz.
Veya Shift tuşuna bastığımızda ( - ) imleç halini alır uzaklaştırırız.

HAND TOOL

Sayfayı istediğimiz yere taşıyabilmemizi yani kaydırabilmemizi sağlar.


6
  ERASER TOOL

Silgi aracıdır. Seçili olan objenin istenmeyen kısımlarını silmek için kullanılır.
Objenin tamamını silmek için Pick Tool ile seçip DELETE tuşuna basarız.

KNIFE TOOL

Bıçak aracıdır. Seçili olan objenin kenar çizgisini kesmek ve seçili objeyi iki parça haline getirmek olarak iki ayrı özelliği vardır. Bu özellikleri içeren iki ayrı bıçak bulunur.
Üst bölümden bu bıçaklara ulaşabiliriz.

Bu bıçakların ikisi birden aktif durumda olursa işlem yapamayız.

 Birinci bıçak aktif ise sadece çizgiyi keser.

 İkinci bıçak aktif ise iki ayrı obje haline getirir.


SHAPE TOOL

Shape aracının 3 temel özelliği vardır;

1-      Seçili olan objeye ya da çizgiye şekil verir,

2-      Yazı aralarını, satır aralarını açar,


3-      Yazı karakterlerini dağıtmamızı ve tek tek seçebilmemizi sağlar.


Yaptığımız çizimlerde çizgileri Convertlersek ( Ctrl + Q ) Shape Tool ile değişik şekiller verebiliriz.


7
SMUDGE TOOL

Seçili olan objenin renklerini çektiğimiz yöne doğru yayabilmemizi sağlar.


ROUGHEN TOOL

Seçilen objenin kenarlarına zikzaklar şeklinde efekt verir. Üst menüden özellikleri değişir.

FREETARNSFORM TOOL

Seçilen objeyi 360 derece döndürür. Ayrıca üst bölümde bulunan;
 Apple To Duplicate aktif durumda olursa döndürdükçe üst üstte kopyalar.

Bu buton aktif kaldığında obje üzerinde yaptığımız ebat değişikliklerinde de işlemleri kopyalayarak devam ettirir.


TEXT TOOL  
Yazı yazmak için kullanılan araçtır.
Yazımızın özelliklerini Window – Toolbars – Text menüsünden ayarlayabileceğimiz gibi yazımızı seçtiğimizde yazı özelliklerini içeren bir menü halini alan Property Bar menüsünden de ayarlayabiliriz.
            Yazı rengimizi de aynı objelerde olduğu gibi renk paletini kullanarak değiştirebiliriz.
Yazıyı perdeleyerek seçip Shift + F3 yaparak büyük – küçük harf özelliklerini değiştirebiliriz.

Gerektiğinde satırları parçalamak için;
Arrange – Break Apart ( Ctrl + K ) yapabiliriz.

Satırları tekrar birleştirebilmek için;
Shift yardımı ile satırları birlikte seçeriz ve Arrange – Combine ( Ctrl + L ) yaparız.

8
Bir çalışmadaki yazıların tamamını seçebilmek için;
Edit – Select All – Text yaparak yazıların tamamını seçebiliriz.

Yazıların Dönüştürülmesi ( Convertlemek )

Kullandığımız yazı karakterlerinin baskı için gönderdiğimiz matbaada olmaması ihtimaline karşılık yazıları objeye dönüştürmemiz gerekir. Bunun için de;
Arrange – Convert To Curves ( Ctrl + Q ) yapmamız gerekir.
Yazılar convertlendikten sonra yazı karakteri değişikliği yapamayız. Convert bozulamaz.
Bu nedenle çalışmanın en son aşamasında convert işlemi gerçekleştirilmelidir.


FREEHAND TOOL

Serbest elle çizim yapabileceğimiz araçtır.

BEZIER TOOL

Çizim ( Decupe )yapmak için kullanılan araçtır.
Yaptığımız çizime çizim esnasında yaylar yolu ile yön verebildiğimiz gibi Bezier aracını seçtiğimizde üstte çıkan menüden de çizgimize istediğimiz değişikliği verebiliriz.



Üst menüde bulunan araçlardan:

 Select All Nodes; kendisinin de içinde bulunduğu menü ile birlikte çizimin bütün seçim noktalarını aktif hale getirir.

 Add Nodes; çizime yeni seçim noktaları ekler.

 Delete Nodes; çizimden istenilen noktayı çıkartır.

 Join To Nodes; çizimin açık olan uçlarını birleştirir.

 Break Curve; çizimdeki istenilen noktadan çizimi ayırır.
9
 C. Curve To Line; seçili olan eğriyi düz çizgi haline getirir.

 C. Line To Curve; seçili düz çizgiye istenilen eğriliği verir.

ARTİSTİC MEDİA TOOL

Programda bulunan hazır şekillerin, desenlerin olduğu araçtır. Özellikleri değiştirilebilir.

                     

PEN TOOL

Çizim yapmak için kullanılan araçtır.
Çizim esnasında yaylar yolu ile çizime yön verebilmemizi sağlar. Çift tıklandığında çizim biter. ( Bezier ile aynı işlevi görür. )

POLILINE TOOL

Serbest kalem özelliği olan çizim aracıdır. Çizim esnasında kırıklı çiziyor gibi görünür çizim bittiğinde düzgün bir hal alır.

3 POINT CURVE TOOL

3 noktadan elastikiyet özelliği olan çizim aracıdır.


INTERACTIVE CONNECTOR TOOL

Aktif olan uçları birbirine bağlar.
Genellikle tablo çizimleri için kullanılır.



10
INTERACTIVE DIMENSION TOOL

Ölçülü çizim yapmak için kullanılan araçtır.


ÇİZGİ ÖZELLİKLERİ

OUTLINE PEN DIALOG

Çizgimizin bütün özelliklerini ayarlayabileceğimiz araçtır. Açılan Outline Pen penceresinden çizgimizin rengini, kalınlığını değiştirebiliriz, çizgimize ok ekleyebiliriz, çizgi özelliklerinden noktalı çizgi veya kesikli çizgi gibi çizgi özelliği katabiliriz.

OUTLINE COLOR DIALOG
  Çizgi rengini değiştirebileceğimiz araçtır.
11
NO OUTLINE

Çizgi kalınlığını ortadan kaldırır.

HAIRLINE OUTLINE

Çizgiye saç teli inceliği verir.

½ POINT OUTLINE

Çizgiye noktanın ½ si kalınlığı verir.
1 point outline, 2 point outline, 8 point outline, 16 point outline ve 24 point outline şeklinde çizgi özellikleri değiştirilebilir.

COLOR DOCKER WINDOW

Hem iç dolgu hem de dış çizgi rengini değiştirebildiğimiz bölümdür.


Fill – İç dolgu rengini,   Outline – Dış çizgi rengini değiştirir.


Çizgimize kalınlık verdikten sonra iç dolgusunu boşaltıp, çizgiyi objeleştirebilmek için;

Arrange – Convert Outline To Object ( Ctrl + Shift + Q ) yaparız.



12
 POLYGONAL TOOL

Hazır çokgen şeklinin çizilebildiği araçtır.
İstersek üst menüden, istersek de aracın üzerine çift tıkladığımızda açılan pencereden Polygon aracının özelliklerini, köşe sayısını ayarlayabiliriz ve yıldız şekli verebiliriz.

 SPIRAL TOOL

Birbirinin içinden çıkan merkezden dışa doğru büyüyen halkalardan oluşan araçtır.
Başlangıç ile bitiş noktasını birleştirerek objeleştirebilir ve renk dolgusu verebiliriz.

                                 
Üstte açılan menüden halka sayısı ve sıklık özellikleri ayarlanabilir.

 GRAPHIC POPER TOOL
Yatay ve dikey sütunlardan oluşan araçtır.
Üst menüden yatay ve dikey sütun sayılarını ayarladıktan sonra çizilir.
Başlangıçta bir bütün olan sütunlar aynı anda hareket eder ve birlikte renk dolgusu verilebilir. Ancak biz bu sütunları parçalamak istersek grafik şeklimizi Pick Tool ile seçtiğimizde üstte açılan menüde bulunan Ungroup ( Ctrl + U) seçeneğine tıklamalıyız.
Başlangıçta gruplu olan hazır şeklimizin grubunu bozmuş oluruz. Sonra önce boş bir alana tıklayıp objeyi seçiliden çıkartırız ve sonrasında istediğimiz parçayı tek başına seçip hareket ettirebilir ya da renklendirebiliriz.
13
KİLİT VE GRUPLAMA

Arrange – Group ( Ctrl + G ) : Seçilen objeleri gruplar.
Arrange – Ungroup ( Ctrl + U ) : Grubu bozar.

Arrange – Lock: Seçilen objeyi kilitler.
Arrange – Unlock: Kilidi açar.



OBJELERİN YERLERİNİ DEĞİŞTİRME ( ALTA – ÜSTE ALMA )

Arrange – Order –   To Front: En üste çıkartır.
                                    To Back: En alta indirir.
                                    Forward One: Bir üste çıkartır.
                                    Back One: Bir alta indirir.


HİZALAMA

Arrange – Align and Distribute –   Align Left : L : Sola hizalar.
                                                           Align Right : R : Sağa hizalar.
                                                           Align Top : T : Üste hizalar.
                                                           Align Bottom : B : Alta hizalar.
                                                           Align Center Horizontal : E : Yatay hizalar.
                                                           Align Center Vertical : C : Dikey hizalar.
                                                           Center To Page : P : Sayfaya göre ortalar.


  HAZIR ŞEKİLLER

* Basic Shapes    Perpect Shapes

* Flowchart Shapes      Perpect Shapes



14
* Arrow Shapes     Perpect Shapes

* Star Shapes       Perpect Shapes

* Collaut Shapes       Perpect Shapes

Olmak üzere 5 aracımız vardır. Bu araçların içinde hazır şekiller bulunur.
Özelliklerini üst menüde bulunan Perpect Shapes bölümünden değiştirebiliriz.

DOLGU ARAÇLARI

FILL COLOR DIALOG ( Shift + F11 )

      Seçili olan objenin içine renk dolgusu verebildiğimiz araçtır. Araç çubuğunu seçtiğimizde açılan renk penceresinden istediğimiz rengi seçip tamam dediğimizde objemizin içine doldurmuş oluruz.                    
15
FOUNTAIN FILL DIALOG ( Degrade ) ( F11 )

      İki ya da daha fazla rengin soft geçişini sağlayan araçtır. Araç çubuğunu seçtiğimizde açılan pencereden özelliklerini, renklerini ayarlayabiliriz.

                      


PATTERN FILL DIALOG
   

İçindeki hazır desenleri olan ya da istersek kendi desenimizi oluşturabileceğimiz araçtır.
Kendi desenimizi Pattern Fill penceresinde bulunan Create seçeneğinden oluştururuz.

16
TEXTURE FILL DIALOG

İçindeki desenleri istersek olduğu gibi ya da renklerini değiştirerek uygulayabildiğimiz araçtır.

POST SCRIPT FILL DIALOG

İçinde baskı desenleri bulunan araçtır.

Preview Fill aktif durumda olursa desenlerin ön izlemesini görebiliriz.
17
NO FILL

Objenin içindeki dolguyu boşaltır.

  EYEDROPPER TOOL

Herhangi bir resimden ve ya objeden programa renk ekler.

  POINT BUCKET TOOL

Eyedropper Tool ile programa eklediğimiz rengi objeye doldurabilmemizi sağlar.


RESİM KESME İŞLEMİ   (RESMİ OBJENİN İÇİNE YERLEŞTİRME )

Öncelikle File menüsünden Import diyerek kısa yolu Ctrl + I önce bir resmi sayfamıza getiririz.
Resmin üzerinde kesmek istediğimiz bölgeyi herhangi bir obje ya da çizim aracı ile belirliyoruz

Resmi seçili hale getiriyoruz;
Effect menüsünden Powerclip – Please Inside Container yaparak çıkan ok işareti ile objenin kenarına tıklarız ve resmimizi objemizin içine yerleştirmiş oluruz.

Objenin içine yerleştirdiğimiz resmin başka bir bölümünü almak istersek yani resmimizi objemizin içinde kaydırmak istersek;
Effect menüsünden Powerclip – Edit Contents yapar resmi açar ve kaydırırız.

Sonrasında işlemi bitirmek için tekrar;
Effect menüsünden Powerclip – Finish Editing This Level yaparız.

Kesmiş olduğumuz resmi vazgeçip eski haline getirmek yani objenin içinden çıkarmak istersek eğer;
Effect – Powerclip – Exract Content seçeneğini kullanırız.


YAZI KARAKTERLERİNİ YOL ÜZERİNE DİZME İŞLEMİ

Öncelikle istediğimiz gibi bir yol çiziyoruz..Yolumuzu istersek herhangi bir çizim aracı ile ( bezier,pen v.s.) yada hazır şekillerden (elips,rectangle v.s.) biriyle çizebiliriz.

Sonrasında yolumuz seçili iken;

Text menüsünden Fit Text To Path yaparız ve yazı imlecimiz yolumuzun üstüne gelmiş olur.

Yazımız ile yolumuzu aynı anda seçili yaptığımızda Property Bar yazımızın özelliklerini değiştirebileceğimiz bir menü halini alır. Bu menüden yazımızı yolumuzun altına veya üstüne alabiliriz.

18
   ARRANGE – SHAPİNG

Weld: Birbiriyle kesişen seçili olan iki ayrı objeyi tek bir obje haline getirir. Objeler orijinal hallerini kaybeder.

Trim: Birbiriyle kesişen seçili olan iki ayrı objeden bir tanesini keser. Obje orijinal halini kaybeder.

Intersect: Birbiriyle kesişen seçili olan iki ayrı objenin kesişim bölgesinden ayrı bir obje elde etmemizi sağlar. Objeler orijinal hallerini kaybetmezler.

Simplify: Neredeyse trim ile aynı işlevi görür diyebiliriz. Aralarındaki fark ise ; trim keserken objelerden sadece kestiğini seçili bırakır,simplify ise kestiğinde objelerin ikisini de seçili halde bırakır.

Front Minus Back: Birbiriyle kesişen seçili olan iki ayrı objeden arkadakini keserek siler.

Back Minus Front: Birbiriyle kesişen seçili olan iki ayrı objeden öndekini keserek siler.



  INTERACTİVE BLEND TOOL

İki ayrı objenin renklerini harmanlamak için kullanılan araçtır. Özellikleri değiştirilebilir.

              


  INTERACTİVE CONTOUR TOOL
Seçili olan objeye çizgi-hat (kontör) ekler. Özellikleri değişir.

              


  INTERACTİVE DİSTORTİON TOOL

Seçili olan objeye çarpıtma effecti uygular. Özellikleri değişir.

 1- Yumuşak şekilde çarpıtır. 2- Sert kırıklarla çarpıtır. 3- Döndürerek çarpıtır.


  İNTERACTİVE ENVELOPE TOOL

Seçili olan objeye serbest formlar verir.
19
  İNTERACTİVE EXTRUDE TOOL

Seçili olan objeyi boyut içine alır. Üst bölümde bulunan; 
                        
                                  
Extrude Rotation ile boyuta girmiş obje 360 derece döndürülebilir.

Color ile boyuta farklı renkler katılabilir.

Bevels ile boyuta girmiş objenin önyüzüne ayrı bir boyut verilebilir.

Lighting ile boyuta ışık verilebilir




  İNTERACTİVE DROP SHADOW TOOL

Seçili olan objeye gölge verir.özellikleri değiştirilebilir. Üst menüde bulunan;

                

Drop Shadow Color ile gölge rengi değiştirilebilir.

Drop Shadow Feathering ile gölgeye kenarlarından softluk verilebilir.

Drop Shadow Opacity ile gölgeye şeffaflık verilebilir.



  İNTERACTİVE TRANSPARENCY TOOL

Seçili olan resme yada objeye transparanlık veren araçtır. Özellikleri değiştirilebilir.

                                                      
                                                          
            Seçilen resim ya da objeyi tamamen transparan yapmak için Uniform seçeneği kullanılır.                                     


20
 

EFFECTS - ADJUST

Coreldraw aslında bir çizim programı da olsa bazı zamanlar resimlerde de değişiklikler yapmamız gerekebilir. İşte Adjust menüsü resimler üzerinde bazı efekt çalışmaları yapabilmemizi sağlar.


ARRANGE – TRANSFORMATIONS – POSITION ( Alt + F7 )
 Seçtiğimiz objeyi belirlediğimiz pozisyona yönlendirebilmemizi ve bunu yaparken de istersek kopyalayabilmemizi sağlayan bölümdür.






21
EDIT – REPEAT ( Ctrl + R )
Bir obje üzerinde yaptığımız en son işlemi, seçtiğimiz başka bir objeye taşır.

AYNI RENKTE BİRÇOK OBJENİN AYNI ANDA RENGİNİ DEĞİŞTİRME

Diyelim ki yaptığımız çalışmamızda aynı renkte birçok obje var ve biz bu objelerin hepsinin rengini bir anda değiştirmek istiyoruz.
Edit menüsünden Find and Replace seçeneğine geliyoruz ve oradan Replace Object seçeneğini seçiyoruz.
Sonra buradan Replace a color seçeneğini seçip İleri diyoruz.

Find bölümünden değiştirmek istediğimiz rengi seçiyoruz ve vermek istediğimiz yeni rengi Perlace With seçeneği ile belirleyip Finish diyoruz.
22
En son olarak da Replace All diyerek işlemi bitirmiş oluyoruz.


RENK MODUNU DEĞİŞTİRME

Bitmaps – Mode bölümünden renk modunu değiştirebiliriz.

( Yapılan çalışma baskıya gidecekse çalışmadaki bütün resimler CMYK modunda olmaz zorundadır )


KENAR KIVIRMA EFEKTİ

Açtığımız bir resme kenar kıvırma efekti verebilmek için;

Bitmaps – 3D Effect – Page Curl bölümü kullanılır.


Curl; kıvrıma verdiğimiz rengi, Background; kıvırdığımızda zeminde kalacak olan rengi gösterir.




23
Çizdiğimiz bir objeye kenar kıvırma efektini verebilmek için ise;

Öncelikle objemizi seçip – Bitmaps – Convert To Bitmaps yaparak convertlemeliyiz.



Sonrasında Bitmaps – 3D Effect – Page Curl yaparak kıvırma efektini verebiliriz.


EXPORT

Çalışmaları değişik dosya biçimleriyle kaydedebilmek için; ( Örneğin; JPEG )

File – Export ( Ctrl + E ) yaparız.


Coreldraw da çalıştığımız bir çalışmaya başka bir programda müdahale edebilmek için;

File – Puplish to PDF yaparız.



24

Laddle
Laddle