NOT: Aşağıdaki CorelDraw eğitim yazısı resimli bir şekilde pdf olarak indirilebilir. Veya sitemizden resimsiz olarak okunabilir. CorelDraw.pdf indir
CORELDRAW DERS NOTLARI
CORELDRAW
Coreldraw programı da Freehand programı gibi Vektörel ( Çizgisel ) bir programdır.
Coreldraw’ın tercih edilmesinin
sebebi programın kullanım kolaylığı ve çok yönlü oluşudur. Vektörel
programlarda çalışmalar çizgi ve şekillerin matematiksel bir formüle uyarak
boşlukta bir araya gelmesinden oluşur.
Görüntü kalitesi diye bir şey söz
konusu değildir. Yaptığımız çalışmaya büyültme ve küçültme uyguladığımızda
hiçbir görüntü kaybına uğramaz. Başka bir değişle Vektörel ortamda hazırlanmış
bir çalışmayı sonsuza kadar büyütebiliriz.
Vektörel programlarda esas olan
çizgidir. Bu çizgiyi bakır bir tele benzetebiliriz.
Çalışma bu telin eğilip bükülmesi döndürülmesi kıvrılması ve
ilave olarak boyutlarının değiştirilmesiyle oluşur.
YENİ SAYFA AÇMAK
Coreldraw programında yeni sayfa
açmak için File menüsünden New (Ctrl + N) seçenekleri kullanılır.
1
ARAÇ ÇUBUKLARI
Coreldraw programında araç
çubuklarına;
Window menüsünden Toolbars seçeneğinin
içinde olan Toolbox diyerek
ulaşabiliriz.
SAYFA EBATLARINI AYARLAMA
Coreldraw programı sayfayı ilk
açtığımızda programın standardı olan A4 boyutlarında açacaktır.
Sayfa ebatlarını değiştirebilmemiz için;
Window menüsünden Toolbars
bölümünün içinde olan Property Bar
seçeneğini aktif hale getirmeliyiz.
Ekranımızın üst bölümüne gelen Property Bar menüsünün özelliği;
Hangi aracı kullanıyorsak o
araçla ilgili özellikleri içeren bir menü haline dönüşmesidir.
Sayfayı ilk açtığımızda Property
Bar sayfa ebatlarını değiştirebileceğimiz bir menü halindedir.
2
SAYFAYI AÇTIKTAN
SONRA İHTİYAÇ DUYACAĞIMIZ BİR DİĞER MENÜDE;
Window – Toolbars – Standart menüsüdür.
Standart menüsünde %100 olarak görünen bölüm ( zoom levels ) vardır.
Bu bölümden sayfamızı % lik değerlerle yakınlaştırıp uzaklaştırabiliriz.
Sayfamızı ekrana tam olarak ortalamak istiyorsak Zoom Levels bölümünden To
Page dememiz gerekir.
SAYFAYA RESİM ÇAĞIRMA
Coreldraw programında sayfamızın
içine resim alımı işlemini File – Import
( Ctrl + I ) ile gerçekleştiriyoruz.
PICK TOOL
1-
Seçer
2-
Taşır
3-
Büyültüp – küçültür
4-
Seçileni mousenin sol tuşu ile taşırken sağ klik
yaparsak kopyalar.
5-
Seçilenin üzerinde bir kez daha tıkladığımızda
Freetransform imleci halini alır 360 derece döndürür.
6-
Birden fazla objeyi seçtiğimizde grup halinde
taşır.
Birden Fazla Objeyi Seçebilmek
İçin;
1- Shift
tuşuna basılı tutarak işlem yapabiliriz.
2- Seçmek
istediğimiz objeleri Pick Tool ile hayali bir kare içine alarak seçebiliriz.
3- Ctrl
+ A ile sayfadaki her şeyi bir anda seçebiliriz.
Bütün programlarda olduğu gibi
Coreldraw programında da herhangi bir objeye ya da resme işlem yapabilmemiz
için seçili olması şarttır. Coreldraw programın da seçim aracı olarak
kullandığımız araç Pick aracıdır. 3
RECTANGLE TOOL
Hazır kare yada dikdörtgen
şeklinin çizilebildiği araçtır. Ctrl tuşuna basarak çizildiğinde tam bir kare
şekli elde edilebilir.
Rectangle aracını seçtiğimizde Property
Bar Rectangle’nin özelliklerini içeren bir menü haline dönüşür. Bu menüden
çizdiğimiz şeklin boyutlarını, sayfaya göre durduğu yeri ve köşe açılarını
ayarlayabiliriz.
Köşe açılarını ayarlarken hemen
yan tarafında bulunan kilit işareti kapalı ise tüm kenarlar aynı anda hareket
eder, açık ise her köşeye ayrı ayrı değer verilebilir.
ELIPS TOOL
Hazır elips şeklinin
çizilebildiği araçtır. Crtl tuşuna basarak çizildiğinde tam bir daire şeklini
çizmiş oluruz.
Elips aracını
seçtiğimizde Property Bar elipsin özelliklerini içeren bir menü haline dönüşür
ve bu menüden elipsin özelliklerini değiştirebiliriz.
RENK PALETİ
Coreldraw programında renk
dolgusu verebilmenin en kısa yolu ekranımızın sağına getirdiğimiz renk paletini
kullanmaktır. Renk paletlerini;
Window – Color Palette bölümünden çıkartabiliriz.
Color Palette’nin içinde birçok renk paleti vardır. Tavsiye
ettiğimiz renk paleti;
”Default CMYK
Palette” dir.
4
Çünkü CMYK çıkış alımı sırasında en sık kullanılan renk modudur. Bu
sebeple ekranda çalıştığımız renk moduyla çıkışta alınacak renk modunun uyması
gerekir.
CMYK – Cyan: Mavi, Magenta:
Pembeye bakan kırmızı, Yellow: Sarı,
Karen: Siyah
İÇ DOLGU VE DIŞ ÇİZGİ RENGİ VERME
Seçili olan objenin içine renk
dolgusu verebilmek için ekranımıza getirdiğimiz renk paletini kullanırız.
İstediğimiz rengin üzerine gidip
Mouse ile sol klik yaparsak objenin içine renk doldurmuş oluruz.
Dış çizgi rengini ise yine
istediğimiz rengin üzerine gidip Mouse ile sağ klik yaparak veriyoruz.
Objeleri
boyayabilmemiz için uçlarının kapalı olması gerekmektedir. Uçları açık objeleri renklendirebilmek için ise;
Tools – Options ( Ctrl + J ) – Document – General: Fill Open Curves seçeneği
işaretli olmalıdır.
BAZI KISA YOLLAR
Programlarda çoğunlukla işimizi
kolaylaştırabilmek için bazı kısa yollar vardır. Bunlardan birkaçı;
Ctrl + Z: Geri alır.
Ctrl + Shift + Z: İleri alır.
F2: Tek sefer işlem yapabileceğimiz Zoom ( Büyüteç ) aracını
çıkartır.
F3: Ekranı uzaklaştırır.
F4: Bütün çalışmaları ekrana ortalar.
Shift + F2: Sadece seçilen çalışmayı ekrana ortalar.
+ : Seçilen objeden üzerine bir tane daha kopyalar.
5
Geri Alma Sayısını Arttırabilmek İçin;
Tools – Options – Workspace – General: Regular değerini arttırmamız
gerekir.
ZOOM TOOL
Ekranımızdaki sayfayı
yakınlaştırmak ya da uzaklaştırmak için kullanılan araçtır.
Mousenin sol tuşunu kullanarak yakınlaştırabilir, sağ tuşu
ile de uzaklaştırabiliriz.
Veya Shift
tuşuna bastığımızda ( - ) imleç halini alır uzaklaştırırız.
HAND TOOL
Sayfayı
istediğimiz yere taşıyabilmemizi yani kaydırabilmemizi sağlar.
6
ERASER
TOOL
Silgi aracıdır. Seçili olan
objenin istenmeyen kısımlarını silmek için kullanılır.
Objenin tamamını silmek için Pick
Tool ile seçip DELETE tuşuna
basarız.
KNIFE TOOL
Bıçak aracıdır. Seçili olan
objenin kenar çizgisini kesmek ve seçili objeyi iki parça haline getirmek
olarak iki ayrı özelliği vardır. Bu özellikleri içeren iki ayrı bıçak bulunur.
Üst bölümden bu bıçaklara
ulaşabiliriz.
Bu bıçakların ikisi birden aktif
durumda olursa işlem yapamayız.
Birinci bıçak aktif ise sadece çizgiyi keser.
İkinci
bıçak aktif ise iki ayrı obje haline getirir.
SHAPE TOOL
Shape aracının 3 temel özelliği
vardır;
1-
Seçili olan objeye ya da çizgiye şekil verir,
2-
Yazı aralarını, satır aralarını açar,
3-
Yazı karakterlerini dağıtmamızı ve tek tek
seçebilmemizi sağlar.
Yaptığımız
çizimlerde çizgileri Convertlersek ( Ctrl + Q ) Shape Tool ile değişik şekiller
verebiliriz.
7
SMUDGE TOOL
Seçili olan objenin renklerini
çektiğimiz yöne doğru yayabilmemizi sağlar.
ROUGHEN TOOL
Seçilen objenin kenarlarına
zikzaklar şeklinde efekt verir. Üst menüden özellikleri değişir.
FREETARNSFORM TOOL
Seçilen objeyi
360 derece döndürür. Ayrıca üst bölümde bulunan;
Apple To Duplicate aktif durumda
olursa döndürdükçe üst üstte kopyalar.
Bu buton aktif
kaldığında obje üzerinde yaptığımız ebat değişikliklerinde de işlemleri
kopyalayarak devam ettirir.
TEXT TOOL
Yazı yazmak için kullanılan
araçtır.
Yazımızın özelliklerini Window – Toolbars – Text menüsünden
ayarlayabileceğimiz gibi yazımızı seçtiğimizde yazı özelliklerini içeren bir menü
halini alan Property Bar menüsünden
de ayarlayabiliriz.
Yazı
rengimizi de aynı objelerde olduğu gibi renk paletini kullanarak
değiştirebiliriz.
Yazıyı
perdeleyerek seçip Shift + F3
yaparak büyük – küçük harf özelliklerini değiştirebiliriz.
Gerektiğinde satırları parçalamak için;
Arrange – Break Apart ( Ctrl + K ) yapabiliriz.
Satırları tekrar birleştirebilmek için;
Shift yardımı ile satırları birlikte seçeriz ve Arrange – Combine ( Ctrl + L ) yaparız.
8
Bir çalışmadaki yazıların tamamını seçebilmek için;
Edit – Select All – Text yaparak yazıların tamamını seçebiliriz.
Yazıların Dönüştürülmesi ( Convertlemek
)
Kullandığımız
yazı karakterlerinin baskı için gönderdiğimiz matbaada olmaması ihtimaline
karşılık yazıları objeye dönüştürmemiz gerekir. Bunun için de;
Arrange – Convert To Curves ( Ctrl + Q )
yapmamız gerekir.
Yazılar
convertlendikten sonra yazı karakteri değişikliği yapamayız. Convert bozulamaz.
Bu nedenle çalışmanın en son
aşamasında convert işlemi gerçekleştirilmelidir.
FREEHAND TOOL
Serbest elle
çizim yapabileceğimiz araçtır.
BEZIER TOOL
Çizim ( Decupe )yapmak için
kullanılan araçtır.
Yaptığımız çizime çizim esnasında
yaylar yolu ile yön verebildiğimiz gibi Bezier
aracını seçtiğimizde üstte çıkan menüden de çizgimize istediğimiz
değişikliği verebiliriz.
Üst menüde bulunan araçlardan:
Select All Nodes; kendisinin de içinde
bulunduğu menü ile birlikte çizimin bütün seçim noktalarını aktif hale getirir.
Add Nodes; çizime yeni seçim noktaları
ekler.
Delete Nodes; çizimden istenilen
noktayı çıkartır.
Join To Nodes; çizimin açık olan
uçlarını birleştirir.
Break Curve; çizimdeki istenilen
noktadan çizimi ayırır.
9
C. Curve
To Line; seçili olan eğriyi düz çizgi haline getirir.
C. Line
To Curve; seçili düz çizgiye istenilen eğriliği verir.
ARTİSTİC MEDİA TOOL
Programda bulunan hazır
şekillerin, desenlerin olduğu araçtır. Özellikleri değiştirilebilir.
PEN TOOL
Çizim yapmak
için kullanılan araçtır.
Çizim
esnasında yaylar yolu ile çizime yön verebilmemizi sağlar. Çift tıklandığında
çizim biter. ( Bezier ile aynı işlevi görür. )
POLILINE TOOL
Serbest kalem
özelliği olan çizim aracıdır. Çizim esnasında kırıklı çiziyor gibi görünür
çizim bittiğinde düzgün bir hal alır.
3 POINT CURVE TOOL
3 noktadan
elastikiyet özelliği olan çizim aracıdır.
INTERACTIVE CONNECTOR TOOL
Aktif olan
uçları birbirine bağlar.
Genellikle
tablo çizimleri için kullanılır.
10
INTERACTIVE DIMENSION TOOL
Ölçülü çizim
yapmak için kullanılan araçtır.
ÇİZGİ ÖZELLİKLERİ
OUTLINE PEN DIALOG
Çizgimizin bütün özelliklerini
ayarlayabileceğimiz araçtır. Açılan Outline
Pen penceresinden çizgimizin rengini, kalınlığını değiştirebiliriz,
çizgimize ok ekleyebiliriz, çizgi özelliklerinden noktalı çizgi veya kesikli
çizgi gibi çizgi özelliği katabiliriz.
OUTLINE COLOR DIALOG
Çizgi rengini değiştirebileceğimiz araçtır.
11
NO
OUTLINE
Çizgi
kalınlığını ortadan kaldırır.
HAIRLINE
OUTLINE
Çizgiye saç teli
inceliği verir.
½
POINT OUTLINE
Çizgiye noktanın ½ si kalınlığı
verir.
1 point outline, 2 point outline,
8 point outline, 16 point outline ve 24 point outline şeklinde çizgi
özellikleri değiştirilebilir.
COLOR
DOCKER WINDOW
Hem iç dolgu
hem de dış çizgi rengini değiştirebildiğimiz bölümdür.
Fill – İç dolgu rengini, Outline
– Dış çizgi rengini değiştirir.
Çizgimize kalınlık verdikten sonra iç dolgusunu boşaltıp, çizgiyi
objeleştirebilmek için;
Arrange – Convert Outline To Object ( Ctrl
+ Shift + Q ) yaparız.
12
POLYGONAL
TOOL
Hazır çokgen şeklinin
çizilebildiği araçtır.
İstersek üst menüden, istersek de
aracın üzerine çift tıkladığımızda açılan pencereden Polygon aracının
özelliklerini, köşe sayısını ayarlayabiliriz ve yıldız şekli verebiliriz.
SPIRAL
TOOL
Birbirinin içinden çıkan
merkezden dışa doğru büyüyen halkalardan oluşan araçtır.
Başlangıç ile bitiş noktasını birleştirerek objeleştirebilir
ve renk dolgusu verebiliriz.
Üstte açılan
menüden halka sayısı ve sıklık özellikleri ayarlanabilir.
GRAPHIC
POPER TOOL
Yatay ve dikey sütunlardan oluşan
araçtır.
Üst menüden yatay ve dikey sütun
sayılarını ayarladıktan sonra çizilir.
Başlangıçta bir bütün olan
sütunlar aynı anda hareket eder ve birlikte renk dolgusu verilebilir. Ancak biz
bu sütunları parçalamak istersek grafik şeklimizi Pick Tool ile seçtiğimizde üstte açılan menüde bulunan Ungroup ( Ctrl + U) seçeneğine
tıklamalıyız.
Başlangıçta gruplu olan hazır
şeklimizin grubunu bozmuş oluruz. Sonra önce boş bir alana tıklayıp objeyi
seçiliden çıkartırız ve sonrasında istediğimiz parçayı tek başına seçip hareket
ettirebilir ya da renklendirebiliriz.
13
KİLİT VE GRUPLAMA
Arrange – Group ( Ctrl + G ) : Seçilen objeleri gruplar.
Arrange – Ungroup ( Ctrl + U ) : Grubu bozar.
Arrange – Lock: Seçilen objeyi kilitler.
Arrange – Unlock: Kilidi açar.
OBJELERİN YERLERİNİ DEĞİŞTİRME ( ALTA –
ÜSTE ALMA )
Arrange – Order – To Front:
En üste çıkartır.
To Back: En alta indirir.
Forward One: Bir üste çıkartır.
Back One: Bir alta indirir.
HİZALAMA
Arrange – Align and Distribute – Align
Left : L : Sola hizalar.
Align Right : R : Sağa hizalar.
Align Top : T : Üste hizalar.
Align Bottom : B : Alta hizalar.
Align Center Horizontal : E : Yatay
hizalar.
Align Center Vertical : C : Dikey
hizalar.
Center To Page : P : Sayfaya göre
ortalar.
HAZIR
ŞEKİLLER
* Basic Shapes Perpect
Shapes
* Flowchart Shapes Perpect
Shapes
14
* Arrow Shapes Perpect
Shapes
* Star Shapes Perpect
Shapes
* Collaut Shapes Perpect
Shapes
Olmak üzere 5 aracımız vardır. Bu
araçların içinde hazır şekiller bulunur.
Özelliklerini üst menüde bulunan Perpect Shapes bölümünden değiştirebiliriz.
DOLGU ARAÇLARI
FILL
COLOR DIALOG ( Shift + F11 )
Seçili
olan objenin içine renk dolgusu verebildiğimiz araçtır. Araç çubuğunu
seçtiğimizde açılan renk penceresinden istediğimiz rengi seçip tamam
dediğimizde objemizin içine doldurmuş oluruz.
15
FOUNTAIN
FILL DIALOG ( Degrade ) ( F11 )
İki
ya da daha fazla rengin soft geçişini sağlayan araçtır. Araç çubuğunu
seçtiğimizde açılan pencereden özelliklerini, renklerini ayarlayabiliriz.
PATTERN
FILL DIALOG
İçindeki hazır
desenleri olan ya da istersek kendi desenimizi oluşturabileceğimiz araçtır.
Kendi
desenimizi Pattern Fill penceresinde bulunan Create seçeneğinden oluştururuz.
16
TEXTURE
FILL DIALOG
İçindeki
desenleri istersek olduğu gibi ya da renklerini değiştirerek uygulayabildiğimiz
araçtır.
POST
SCRIPT FILL DIALOG
İçinde baskı
desenleri bulunan araçtır.
Preview Fill aktif durumda olursa desenlerin ön izlemesini
görebiliriz.
17
NO
FILL
Objenin
içindeki dolguyu boşaltır.
EYEDROPPER
TOOL
Herhangi bir
resimden ve ya objeden programa renk ekler.
POINT BUCKET
TOOL
Eyedropper Tool
ile programa eklediğimiz rengi objeye doldurabilmemizi sağlar.
RESİM KESME İŞLEMİ
(RESMİ OBJENİN İÇİNE YERLEŞTİRME )
Öncelikle File menüsünden Import diyerek
kısa yolu Ctrl + I önce bir resmi
sayfamıza getiririz.
Resmin üzerinde
kesmek istediğimiz bölgeyi herhangi bir obje ya da çizim aracı ile belirliyoruz
Resmi seçili
hale getiriyoruz;
Effect menüsünden Powerclip
– Please Inside Container yaparak çıkan ok işareti ile objenin kenarına
tıklarız ve resmimizi objemizin içine yerleştirmiş oluruz.
Objenin içine yerleştirdiğimiz
resmin başka bir bölümünü almak istersek yani resmimizi objemizin içinde
kaydırmak istersek;
Effect menüsünden Powerclip
– Edit Contents yapar resmi açar ve kaydırırız.
Sonrasında işlemi bitirmek için
tekrar;
Effect menüsünden Powerclip
– Finish Editing This Level yaparız.
Kesmiş
olduğumuz resmi vazgeçip eski haline getirmek yani objenin içinden çıkarmak istersek
eğer;
Effect – Powerclip – Exract Content
seçeneğini kullanırız.
YAZI KARAKTERLERİNİ YOL ÜZERİNE DİZME
İŞLEMİ
Öncelikle istediğimiz gibi bir
yol çiziyoruz..Yolumuzu istersek herhangi bir çizim aracı ile ( bezier,pen
v.s.) yada hazır şekillerden (elips,rectangle v.s.) biriyle çizebiliriz.
Sonrasında yolumuz seçili iken;
Text menüsünden Fit Text To
Path yaparız ve yazı imlecimiz yolumuzun üstüne gelmiş olur.
Yazımız ile yolumuzu aynı anda
seçili yaptığımızda Property Bar
yazımızın özelliklerini değiştirebileceğimiz bir menü halini alır. Bu menüden
yazımızı yolumuzun altına veya üstüne alabiliriz.
18
ARRANGE
– SHAPİNG
Weld: Birbiriyle kesişen seçili olan iki ayrı objeyi tek bir obje
haline getirir. Objeler orijinal hallerini kaybeder.
Trim: Birbiriyle kesişen seçili olan iki ayrı objeden bir tanesini
keser. Obje orijinal halini kaybeder.
Intersect: Birbiriyle kesişen seçili olan iki ayrı objenin kesişim
bölgesinden ayrı bir obje elde etmemizi sağlar. Objeler orijinal hallerini
kaybetmezler.
Simplify: Neredeyse trim ile aynı işlevi görür diyebiliriz.
Aralarındaki fark ise ; trim keserken objelerden sadece kestiğini seçili
bırakır,simplify ise kestiğinde objelerin ikisini de seçili halde bırakır.
Front Minus Back: Birbiriyle kesişen seçili olan iki ayrı objeden
arkadakini keserek siler.
Back Minus Front: Birbiriyle kesişen seçili olan iki ayrı objeden
öndekini keserek siler.
INTERACTİVE
BLEND TOOL
İki ayrı objenin renklerini
harmanlamak için kullanılan araçtır. Özellikleri değiştirilebilir.
INTERACTİVE
CONTOUR TOOL
Seçili olan objeye çizgi-hat
(kontör) ekler. Özellikleri değişir.
INTERACTİVE
DİSTORTİON TOOL
Seçili olan objeye çarpıtma
effecti uygular. Özellikleri değişir.
1-
Yumuşak şekilde çarpıtır. 2- Sert kırıklarla çarpıtır. 3- Döndürerek çarpıtır.
İNTERACTİVE
ENVELOPE TOOL
Seçili olan objeye serbest
formlar verir.
19
İNTERACTİVE
EXTRUDE TOOL
Seçili olan objeyi boyut içine
alır. Üst bölümde bulunan;
Extrude Rotation
ile boyuta girmiş obje 360 derece döndürülebilir.
Color ile boyuta
farklı renkler katılabilir.
Bevels ile boyuta
girmiş objenin önyüzüne ayrı bir boyut verilebilir.
Lighting ile
boyuta ışık verilebilir
İNTERACTİVE
DROP SHADOW TOOL
Seçili olan objeye gölge
verir.özellikleri değiştirilebilir. Üst menüde bulunan;
Drop Shadow Color
ile gölge rengi değiştirilebilir.
Drop Shadow
Feathering ile gölgeye kenarlarından softluk verilebilir.
Drop Shadow Opacity
ile gölgeye şeffaflık verilebilir.
İNTERACTİVE
TRANSPARENCY TOOL
Seçili olan resme yada objeye
transparanlık veren araçtır. Özellikleri değiştirilebilir.
Seçilen
resim ya da objeyi tamamen transparan yapmak için Uniform seçeneği kullanılır.
20
EFFECTS - ADJUST
Coreldraw aslında bir çizim
programı da olsa bazı zamanlar resimlerde de değişiklikler yapmamız
gerekebilir. İşte Adjust menüsü resimler üzerinde bazı efekt çalışmaları
yapabilmemizi sağlar.
ARRANGE – TRANSFORMATIONS – POSITION ( Alt + F7 )
Seçtiğimiz
objeyi belirlediğimiz pozisyona yönlendirebilmemizi ve bunu yaparken de
istersek kopyalayabilmemizi sağlayan bölümdür.
21
EDIT – REPEAT ( Ctrl + R )
Bir obje üzerinde yaptığımız
en son işlemi, seçtiğimiz başka bir objeye taşır.
AYNI RENKTE BİRÇOK OBJENİN AYNI ANDA RENGİNİ
DEĞİŞTİRME
Diyelim ki yaptığımız çalışmamızda
aynı renkte birçok obje var ve biz bu objelerin hepsinin rengini bir anda
değiştirmek istiyoruz.
Edit menüsünden Find and
Replace seçeneğine geliyoruz ve oradan Replace
Object seçeneğini seçiyoruz.
Sonra buradan Replace a color seçeneğini seçip İleri diyoruz.
Find bölümünden değiştirmek istediğimiz rengi seçiyoruz ve vermek
istediğimiz yeni rengi Perlace With
seçeneği ile belirleyip Finish
diyoruz.
22
En son olarak da Replace All diyerek işlemi bitirmiş
oluyoruz.
RENK MODUNU DEĞİŞTİRME
Bitmaps – Mode
bölümünden renk modunu değiştirebiliriz.
( Yapılan çalışma baskıya gidecekse çalışmadaki bütün
resimler CMYK modunda olmaz zorundadır )
KENAR KIVIRMA EFEKTİ
Açtığımız bir
resme kenar kıvırma efekti verebilmek için;
Bitmaps – 3D
Effect – Page Curl bölümü kullanılır.
Curl; kıvrıma
verdiğimiz rengi, Background;
kıvırdığımızda zeminde kalacak olan rengi gösterir.
23
Çizdiğimiz bir
objeye kenar kıvırma efektini verebilmek için ise;
Öncelikle objemizi seçip – Bitmaps – Convert To Bitmaps yaparak convertlemeliyiz.
Sonrasında Bitmaps –
3D Effect – Page Curl yaparak kıvırma efektini verebiliriz.
EXPORT
Çalışmaları
değişik dosya biçimleriyle kaydedebilmek için; ( Örneğin; JPEG )
File – Export ( Ctrl
+ E ) yaparız.
Coreldraw da çalıştığımız
bir çalışmaya başka bir programda müdahale edebilmek için;
File – Puplish to PDF
yaparız.
24
İfade Kullanİfade Kullan